Salgsbetingelser
Selger er Naturlig Ren AS, Saugsstien 7, 2750 Gran. Tlf. 95988809. Organisasjonsnummer 912340309. www.alepposaapen.no // mlk@alepposaapen.no.
Bestilling
Du mottar en ordrebekreftelse pr e-post med all informasjon. I tillegg mottar du e-post med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.
Generelt
Vi sender alle pakker med HeltHjem og Post Nord. Normalt sender vi varene 1-3 virkedager etter bestilling. Avhengig av når du bestiller og hvor du bor, må du derfor regne med at du har bestillingen din etter 2-8 virkedager. Vi leverer i hele Norge utenom Svalbard, Jan Mayen og Bjørnøya. Vi har dessverre ikke anledning til å sende pakker til land utenfor Norge.
Forsendelse
Varene sendes direkte til din postadresse som vanlig brevpost og ihht Postens standard leveringsbetingelser innen én uke fra mottatt bestilling. Dersom pakken får plass i postkassen vil den bli forsøkt levert der, hvis ikke, vil du motta en hentemelding fra posten. Husk at Posten har 14 dagers hentefrist på pakker.
Dersom du bor i Oslo-området leverer HeltHjem for oss. Da får du pakken levert på døren, noen ganger så tidlig som dagen etter bestilling.
Fraktpriser
Du betaler frakt av pakken og velger selv hvilke type frakt du ønsker å benytte. Ved kjøp for over 400 kr får du gratis frakt på hele leveransen.
Kjøpsbetingelser
Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra nettbutikken. Kundens ordrebekreftelse/bestilling utgjør sammen med disse betingelser det samlede avtalegrunnlaget for handelen.
Betingelser her gjelder kun for salg i Norge. Kunder utenfor dette området må henvende seg til oss pr. e-post eller telefon (se kontaktinformasjon nederst på denne siden). Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven. Vi er ansvarlig for transaksjoner via betalingskort gjennom nettsiden.
Priser
Prisene inkluderer 25% moms. Dersom momsen, skatter eller andre avgifter endres vil våre priser endres tilsvarende.
Betaling
Betaling for abonnement gjøres ved gjentakende forskuddsbetaling, med mindre annet er spesifisert. Betalingsfrekvens og størrelsen på beløpet beror på hvilket type abonnement du har valgt. Se under for informasjon om de ulike betalingsmetodene.
Ved fakturapurring påløper et gebyr (64,-). Forsendelsene blir stoppet hvis innbetaling ikke er mottatt innen rimelig tid etter forfall.
Ved abonnement på produkter: Manglende betaling/retur
Manglende betaling eller retur av produktet anses ikke som en oppsigelse. Hvis du ikke har sagt opp abonnementet og vi ikke har mottatt betaling fra deg, vil du få tilsendt faktura (er) for de periodene du har mottatt produktet.
Kortbetaling
Kortbetaling gjennomføres ved automatiske trekk fra det kortet du har oppgitt. Betalingsløsningen håndteres av PensoPay, som er stor internasjonal annerkjent betalingsleverandør av sikre betalingsløsninger på nett.
Angrerett på enkeltbestillinger
Du trenger ingen returlapp, bare send den i retur til:
Naturlig Ren AS
Saugsstien 7, 2750 Gran
Så snart vi har mottatt pakken fra deg, betaler vi deg tilbake. Merk at ved benyttelse av angreretten må du selv bære returkostnaden.
Angrerett på abonnementsbestillinger
Iht angrerettloven er det 14 dagers returrett på abonnementets første leveranse. De neste leveransene du mottar er identiske med den første og det er derfor ikke returrett på de varene du mottar etter første levering. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må produktet returneres til oss i samme mengde og stand som du mottok det. Dersom du vil benytte deg av angreretten eller har spørsmål i den forbindelse, bes du ta kontakt med kundeservice. Merk at ved benyttelse av angreretten må du selv bære returkostnaden. Info om angrerett finner du her:
- Angrerettloven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27
Reklamasjon
Du har full reklamasjonsrett etter gjeldende lover i inntil 2 år. Har varen blitt skadet under transporten, eller har feil eller mangler, må du kontakte kundeservice innen rimelig tid og maks 2 måneder etter at feilen ble oppdaget.
Force majeure
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer.
Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.
Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrivefeil og ukorrekt lagerstatus kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk eller i vår markedsføring.
Oppsigelse av abonnementet
Oppsigelse av abonnement gjelder fra og med neste forsendelse. Oppsigelse må meldes senest én uke før neste ordinære forsendelse. Sies abonnementet opp senere enn dette og etter at varen er sendt fra oss, forplikter du deg til å motta og betale for denne leveringen.
Du kan endre eller si opp abonnementet ved å enten kontakte kundeservice på telefon/SMS: 959 88 809 (man-fre kl. 09 - 17) eller sende e-post til mlk@alepposaapen.no.